Kiropraktisk behandling

Vad är kiropraktik?

Kiropraktik är en vårdform som innefattar diagnostisering, behandling och prevention av mekaniska åkommor i rörelseorganen och effekten dessa åkommor ger på nervsystemets funktion och den generella hälsan. Framför allt används manuella behandlingsmetoder vilket innefattar ledmanipulation och andra led- och mjukdelsbehandlingar. (World Federation of Chiropractic

Hur kan en kiropraktor hjälpa dig?

Vi arbetar främst med kiropraktiska manipulationstekniker. Vi använder oss också av olika mjukdelstekniker såsom triggerpunktsbehandling och stretchtekniker. Vid behov ger vi också råd om ergonomi, träning och förändring av felaktiga rörelsemönster.  Ibland krävs efterföljande rehabilitering och då hjälper vi givetvis till att upprätta en individuell rehabiliteringsplan.

Kiropraktor - inte bara för rygg & nacke

En vanlig missuppfattning gällande kiropraktik är att det endast hjälper mot smärtor i ryggen och nacken. Men man kan uppsöka oss som kiropraktor för många fler åkommor än så.

Exempel på andra orsaker till att boka en tid hos vår kiropraktor är om man har:

• besvär med musarm
  • tennisarmbåge
  • foglossning
  • ischias
  • löparknä
  • hälsporre
  • whiplash
  • lider av huvudvärk
  • återkommande yrsel
  • käkledsbesvär

De allra flesta som söker vår kiropraktor har ont någonstans men du behöver inte ha smärta för att boka en tid eller höra av dig till oss. Även stelhet, pirrningar och domningar är tecken på att du kan gagnas av ett besök hos oss.

Då många av våra patienter utövar någon form av sport på elitnivå behandlar vi också ofta olika typer idrottsskador av både akut och kronisk art.

Kiropraktor i Stockholm

Vi finns på KAN-Klinikens lokaler på Wallingatan 35 i Stockholm, och är redo att hjälpa dig med dina besvär.

Kontakta oss idag för en konsultation!

En kiropraktor är inte bara för smärtor i rygg och nacke. Vi kan hjälpa dig med de flesta besvär! Vår kiropraktor finns i Stockholm.